Followers

About Us

The Inductance

Saturday, December 25, 2010

Learn of LOVE and ABC's

Anak punai anak merbah,
Turun naik membuat sarang,
Anak sungai pon berubah,
Inikan pula hati orang.

alahai..
otak pikir pantun lain yang ada kaitan dengan 'Tempat jatuh lagikan dikenang'
sekali tangan type pantun ni plak..
masalah... apa yang otak pikir x dapat ditafsirkan oleh perbuatan.
 
Petang tadi, saya n mak n abah n adeq pegi Kangar
wat IC adeq
okeyhh
main point for today is
HAPPY BIRTHDAY 
TO 
MUHAMMAD IZHAM BIN OSMAN
my only one lil bro's
the little one in da family
but he's the biggest one too.. I meant his size.. XXXL
badan ja besaq, tapi dok berkawan dengan budak-budak
xtaw la nak jadi apa dengan budak sorang ni
qeja makan ja
__abaikan kacakku yang lip lap tuh__
 
Apabila setel urusan buat MyKad
Munet dengan besungguh-sungguh kata
"Abah! Sat gi singgah The Store sat na"
Mak : Nak pi imbau kenangan lama ka?
Munet : Ha'a.. Nak kenang kekasih hati.. [ini tipu.. berani nak ckp mcm ni kat mak abah]
Munet : Dak la.. cek lapaq kopok lekor depan TS tu la..

Terus abah memecut laju Wira 1.5 ke TS
Sampai TS, beli kopok leko 5hengget
terus naik keta..
sungguh!
tadaknya nak jalan2 cuci mata dulu kat Kangar tuh.
Memang style abah lagu tuh..
Kalau kata nak pi POPULAR
parking keta tingkat 4 CityPlaza
masok POPULAR, beli Pen PILOT.. balik.
hahaha
 sebab tu shayang abah ketat-ketat
dah beli kopok leko
abah tanya nak pi mana lagi?
sambey sengeh2 sampai ke telinga munet kata
'kemaren abah kata nak pi Tasik'
ngeh..ngeh..
At last, for the first in time sampai jugak kat Tasik nih..
tapi sayang, banyak betol belangkas ari nih
rasa macam nak ja kata kat abah tak payah pi la abah
satgi kot jumpa kawan-kawan bukan xtaw
dok buat x puas ati pulak jantung nih
depa semua mai dok pegang2 tangan
arghhh rimas~
seb bek abah macam paham ja hati ni
setelah puas buat pemantauan dari jarak jauh,
U-turn terus dibuat
fuhhhh.. selamat!
_______________________
Rindu zaman itu
Zaman berbaju kuning kain cekelat ari Isnin
Zaman berbaju biru pada selasa, Rabu dan Khamis
Zaman berbaju kuning kain songket ari Jumaat

Rindu saat itu
Saat terdengar deruan enjin Ex5 Cg Zamri waktu Subuh
Saat terkejut dek HON moto Ustaz Yusri ke surau
Saat tersengguk2 berbaris nak masuk shower
Saat caci maki Dewan Selera bagi breakfast roti keras kedekiang
 
Sudah berlalu masa itu
Masa yang banyak dihabiskan dengan tidur
Masa yang penuh gelak tawa
Masa di mana i-Talk menjadi penghubung Perlis-Kedah
Masa yang sangat bernilai..
 
Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim
Hati ini telah bersatu, berkumpul di atas perut bumi-Mu
Hati ini telah berpadu, bersatu memikul beban dakwah-Mu
Hati ini telah mengikat setia untuk mendaulat untuk mendokong syariat-Mu di alam maya
Maka Ya Allah eratkanlah ikatan yang ada
Kekalkan kemesraan yang ada
Tunjukkanlah jalan yang benar
Tunjukkanlah dengan cahayaMu 
 
Hidup suburkanlah dengan ma'rifatMu
Tapi jika ingin mematikannya, matikanlah
Sebagai shuhada dalam perjuangan 
Menegakkan agama yang tercinta
 
MRSM B IS THE BEST
THE BEST IS MRSM B
 
 
07349
Jubilant's crew
Batch 23rd
Nahwal Imtiaz
 
Salam Alaik





No comments: